0%

Op bezoek bij Derby Cycle


In een winderig Europa zijn wij neergestreken in Duitsland. In Cloppenburg zijn wij bij het kloppend hard van Derby Cycle; een fietsenfabriek waar verschillende fietsenmerken worden geassembleerd.

Een enorme logistieke organisatie te weten dat hier 6 fietsmerken worden geproduceerd, met soms wel per merk circa 60 modellen met verschillende frame maten en kleuren. Super interessant hoe ze dit doen.

_

Goede Sfeer

Op het moment van de presentatie is het doordeweekse fabrieksterrein omgetoverd tot een gezellige tuinfeest aandoende sfeer.

Verschillende foodtrucks, foodcaravans moet ik eigenlijk zeggen, verzien iedereen van verschillende soorten eten; Hamburger met zoete aardappel, patat en braadworst. Binnen, in een gedeelte van de fabriekshal, staat een supermooie oude Volkswagen bus waar je koffie kunt bestellen. Wie toch wat anders wilt eten kan binnen in een mega grote tent kiezen uit verschillende lopende buffetten. Hier hebben ze bijvoorbeeld per merk een eigen menu. Hoe super leuk is dat. Een Cervélo buffet met heerlijke pasta gerechten.

O ja vergeet ik nog de drankjes in het centrum van het terrein staat een ronde bar waar je de hele dag door kan bestellen wat je wilt. Daarnaast zijn er nog meerdere kleine punten waar je een drankje kan halen en of een wrap kan pakken.

Ook de kinderen zijn niet vergeten, dealers welke hun kinderen mee hebben kunnen ze lekker laten spelen op een springkussen en zelf even uitrusten onder een open party tent.

_

Cervélo 2020 Nieuws

Natuurlijk zijn we hier voor de nieuwste fietsen, maar een mooie bijkomstigheid is dat hier ook de nieuwste groepen op zitten. Dit is een mooie dubbelslag! Door de verschillende gesprekken ontvang je net even die “inside information” waarom dingen zijn zoals ze zijn.

Veel besproken zijn de schijfremmen op de racefietsen. Een techniek welke sinds vorig jaar geheel werd toegestaan in de wedstrijdsport. Toch zagen we nog regelmatig profploegen rijden op velgrem fietsen.

Mijn verwachting is dat dit komend seizoen echt geheel anders zal zijn. Dit had puur te maken met mogelijke leverings problemen vanuit de producenten van schijfremmen.

Zelfs het nieuwe S5 model van Cervélo heeft alleen een schijfrem variant.

_

Cervélo S5 model

De Cervélo S5 is al jarenlang een trendsetter op het gebied van aero- racefietsen. Naast een meetbaar snelheidsverschil en een super stijlvol design, heeft de S5 dit jaar ook een ongelooflijk comfortabel karakter. Dit is wat ik terug hoor van klanten door het hele land.

Normaliter waren de aero fietsen snel maar stijf en dus niet comfortabel. Nu zijn ze ook nog comfortabel én er passen gewoon 28mm banden in. Snel en comfortabel, wat wil je nog meer.

Daarbij zie ik ook een verandering in de kleuren. Het zijn wat zachtere kleuren gecombineerd met een diepere tint in dezelfde kleur. Ton sur ton dus.

Wat momenteel leuk is om te zien dat ook helmen en kleding hier op aan sluiten. Sommige kleuren lijken vooruitstrevend en gewaagd maar zijn in combi met de juiste outfit een lust voor het oog.

_

Áspero 2020

Als we het dan over Cervélo en fietsnieuws hebben dan is de gravelbike, de Cervélo Áspero, welke 18 juli is geïntroduceerd, een onverwachts schot in de roos. Ook al is dit een gravel racer, het “aero-DNA” van Cervélo is in de hele fiets terug te vinden; vanaf het balhoofd tot de achtervork een aero fiets. De kleuren en styling is zoals we eerder omschreven;  een zachte kleur van de logo’s gecombineerd met een diepe donkerdere kleur. Opvallend aan deze fiets is de afwezigheid van het Cervélo logo op de onderbuis.

Gewoon genieten van een rustige en prachtige kleur. Rustig, zoals de natuur uitstraalt waar je deze gravelbike in kan gebruiken. Nog even een klein heel technisch dingetje; de stand van het voorwiel kan worden aangepast door middel van een flip-chip. Deze chip zorgt ervoor dat het voorwiel in twee standen kan worden geplaatst.

Wie in de winter op gravelpaden en in de zomer op zijn racefiets in dezelfde houding wilt zitten, is bij de Aspéro aan het juiste adres.

Trail Mixer

De offset van de voorvork kan worden aangepast met behulp van een soort “flip chip” naar gelang de wiel setup, waardoor je altijd de juiste trail hebt. Cérvelo noemt deze “chip” de TrailMixer.

_

1×12 Groep

Wat ik ook gezien heb zijn triatlon fietsen met een 1×12 groep. Kortom, ontzettend veel leuk fietsnieuws!

Wil je meer weten kom dan langs in de winkel dan praten wij jou vol enthousiasme bij.

Nieuws