0%

Ohrcycling wielen

ohr-cycling-wielen

´Marginal gains´, een term die Team Sky in het peloton introduceerde. Kleine details die het verschil kunnen maken tussen winst en verlies. Wij vinden dat dit ook van toepassing is op de wielen van Ohrcycling. Een wielenmerk welke vanaf voorjaar 2019 bij Salomo Bikes verkrijgbaar is

Ohrcycling aluminium en carbon wielsets combineren innovatieve oplossingen, lichtgewicht materialen, high-end technologie met Belgisch vakmanschap.

Ohrcycling is het eerste “High Performance” wielmerk uit Vlaanderen. Het merk kiest niet voor de gemakkelijkste weg. Geen standaard velg van (Chinese) fabriek A, naaf van fabriek B, sticker erop en voila. Niks van dat, gewoon eigen ontwikkeling.

Ohrcycling  heeft een ruim aanbod aan MTB en racefiets wielen. Wij hebben diverse Ohrcycling wielen in de winkel. Voor advies op maat zien we u graag in onze winkel.

image
_

Ohrcycling Technologie

Na drie jaar productontwikkeling werden de eigen naven serie geboren. Steeds vond Ohrcycling een gepaste oplossing om bestaande problemen zoals ketting- en spaakbreuk te verminderen of de wegligging te ver- beteren.

Ohrcycling naven zitten boordevol technisch vernuft . Ohrcycling heeft tevens een enorme kennis opgebouwd rond lagertechnologie. Door jarenlang onderzoek weten ze hoe lagerfrictie te optimaliseren en te minimaliseren.

_

25% Bredere Pallen

Het veer- en ratelsysteem is een zeer belangrijk onderdeel van een achternaaf.

De interne ring waarin de pallen zich bevinden is 25% breder en 12% groter dan elk andere naaf op de markt. De hierdoor bereikte  2200Nm-waarde is de sterkste op de markt. Sterk genoeg voor zware belasting, sprints en zelfs voor e-mtb.

Ohrcycling gebruikt 4 grote pallen van 8mm breed; 25% breder dan andere merken. De wrijving is erg laag, veel lager dan het “ratchet systeem”van DTswiss.

Sterk, snel én een lage weerstand.

_

Brede Velgen En Speciale Nippels

Elke Ohrcycling velg heeft onzichtbare nippels aan de binnenkant van de velg. Dit levert een mooi en kwaliteitsvol resultaat op, met een sterkere constructie én zonder negatief effect op de luchtweerstand.

De normaal gebruikte, externe nippels, hebben een zeer slechte invloed op de aerodynamica. Het verlies is 13 Watt oftewel 43 seconden om de 40km! Dat is veel. Dat kan minder, dachten ze bij Ohrcycling.

Na veel ontwerpen en testen hebben ze bij Ohr een unieke “interne nippel” ontworpen, welke sterk is én dus zorgt voor 13 Watt winst.

Ohrcycling velgen zijn aerodynamisch geoptimaliseerd waardoor brede banden gemonteerd kunnen worden. Het breedte oppervlakte van de band op de weg is dan wel breder, maar minder lang. Resultaat? Een kleiner totaal raakoppervlak en dus minder rolweerstand!

Nieuws